Přeskočit na obsah
logo Ostrava

Práva a povinnosti

Práva klienta

  • na soukromý prostor
  • na soukromí u telefonických hovorů
  • na soukromí při osobní hygieně, vyšetření ošetření
  • respektování práva na svobodnou vůli
  • řešit svou vlastní situaci (nebo neřešit)
  • upravit si program dne
  • odhlásit si předem stravu
  • na možnost volby z nabízených volnočasových aktivit
  • jednat sám za svou osobu
  • na důstojné zacházení
  • na návštěvu rodinných příslušníků a blízkých osob
  • na utajení důvěrných informací a listovního tajemství
  • vlastnit majetek
  • na informace, právo nahlížet do veškeré dokumentace o něm vedené
  • na výběr oblečení
  • být oslovován tak, jak si přeje a podle toho, co je stanoveno v individuálním plánu
  • na svobodné myšlení, svědomí a náboženské vyznání a nebo být bez vyznání
  • podat stížnost

Povinnosti klienta

  • dodržovat bezpečností opatření (zákaz vstupu do provozních místností, zákaz manipulace s otevřeným ohněm, zákaz kouření v prostorách Domova)
  • řídit se pokyny při vzniku havarijních, nouzových a mimořádných situací v Domově
  • dodržovat pravidla slušného chování
  • respektovat práva ostatních klientů a pracovníků sociální služby
  • používat majetek domova tak aby nedocházelo k úmyslnému poškození a zničení